2020年4月25日土曜日

ネパール大地震から5年 / 5th year since the Nepal earthquake.

ネパール大地震から5年。

追悼の想いを抱きながら過ごします。

私たちは決してネパール大地震を忘れません。

心から犠牲者の方々を悼みます。

そして、旭を忘れない、決して。彼は近くにいる。彼は僕と共に生きています。

どうか皆さま素晴らしい一日をお過ごしください!

「Some are dead and some are living/In my life I've loved them all」

「死んでしまった人たち、元気でいる人たち、この人生でぼくは、そのすべてを愛してきました。」

Beatlesの「In My Life」。ジョン・レノンが故郷の思い出や愛する人びとについて書きました。私の大好きな曲です。

ビデオは4年前の映像です。コレイア御導師とネパール平和題目塔の建設で汗を流しました。

ありがとうございます。

 

Today is the fifth year since the Nepal earthquake.

I spend a day with deep reflection.

We will never forget the Nepal earthquake.

I sincerely mourn the victims.

I will never forget Akira Obara. He is close to my life. I live with him.

Have a great day all!!!

"Some are dead and some are living / In my life I've loved them all" (The Beatles "In My Life". John Lennon made about memories of his hometown and his loved ones.)

The video was 4 years ago. I worked hard to build with Correia Odoshi for HBS Nepal Shanti Dharma Stupa.And we had a memorial service for the first anniversary.

Arigatou gozaimasu.

0 件のコメント:

ガマゲさんのお参詣

ご弘通は一日にして成らず。もう一つ。3月末、スリランカのガマゲさんが妙深寺にお参詣してくださいました。 2006年、今から18年前にもなりますが、一緒にお助行に巡ったこと、今でも鮮明に記憶に残っている素晴らしい思い出です。コロンボ市内はもちろん、ゴール、カタラガマ、アヌラーダプラ...